Begeleiding van uw debiteurenbeheerder op de werkplek

Doet uw administratief medewerker het debiteurenbeheer?

‘U heeft een administratieve kracht in dienst die het debiteurenbeheer ‘erbij’ doet.’

Als uw administratief medewerker het debiteurenbeheer ‘erbij’ doet, kan het zijn dat hij of zij hiervoor minimaal of helemaal niet is opgeleid en er daardoor moeite mee heeft om structuur aan te brengen, de juiste toon te voeren, contact op te nemen etc.’ En of u nou wilt of niet: debiteurenbeheer is een vak apart!

Een goede debiteurenbeheerder bezit een aantal kenmerken, want behalve dat hij of zij accuraat moet zijn, moet er geen angst zijn voor weerstanden, moet hij of zij over goede communicatieve vaardigheden beschikken maar ook op de hoogte zijn van de juridische aspecten van het vak. Behalve deze aspecten zorgt een combinatie van volhardend en klantgericht zijn ervoor dat uw medewerker een goede debiteurenbeheerder zal zijn.

Naast het aanreiken van tools en het bewust maken van, coachen wij uw medewerker uiteraard ook op het voeren van een goed debiteurenproces.

Wij denken dat coaching op de werkplek meer effect heeft dan wanneer er geleerd wordt in de schoolbanken. Want ook voor begeleiding op de werkplek geldt dat wij samen met uw medewerker aandacht besteden aan uw debiteurenportefeuille. Hierdoor zien, horen en voelen wij wat er binnen uw bedrijf leeft en speelt, welke cultuur er heerst en hoe er (in- en extern) wordt gecommuniceerd. Kortom, hoe er wordt omgegaan met uw klanten.

We kruipen als het ware in de huid van uw bedrijf. Belangrijk, want alleen dan krijgt uw medewerker inzicht in zaken die goed gaan en waar verbeterpunten liggen. Ook wordt het uw medewerker duidelijk welk debiteurenbeheer het beste bij ùw bedrijf past: dus begeleiding van uw debiteurenbeheerder op maat.

Logisch gevolg is dat er beter grip op uw cashflow ontstaat. De mate van begeleiding bepalen we gezamenlijk en is er op gericht de competenties van uw medewerker voor nu en voor in de toekomst te verbeteren.

Wat kost het u?

Om een goed begeleidingstraject op maat te kunnen aanbieden, vinden wij het belangrijk dat er een intake met u en/of uw medewerker plaatsvindt van maximaal 2 uur. Deze investeringstijd nemen wij voor onze eigen rekening maar ook de tijd om het voorgestelde begeleidingstraject met u en/of uw medewerker te bespreken. Altijd zult u vooraf weten wat het begeleidingstraject u gaat kosten, want duidelijkheid en transparantie staan bij ons hoog in het vaandel.

Maar vergeet u niet: CONDEB verdient zichzelf terug!

Immers, doordat uw facturen eerder worden betaald, heeft u meer liquiditeit, voorkomt u renteverlies, hoeft u geen financiering aan te vragen, komt uw cashflow weer in beweging en kunt u innoveren en investeren. Een niet onbelangrijk neveneffect: u kunt uw eigen klanten ook op tijd betalen. Dit maakt u een betrouwbare zakenpartner!

Waarmee kan CONDEB u helpen?

• Het uit handen nemen van uw debiteurenbeheer(voor zowel kortere als langere termijn)
• Het innen van uw openstaande facturen
• Het adviseren op het gebied van debiteurenbeheer, algemene voorwaarden etc
• Het begeleiden van uw debiteurenbeheerder op de werkvloer
• Het proces van order to cash in kaart brengen en aanbevelingen doen(creditmanagement)
• Het geven van hands-on trainingen over debiteurenbeheer en incasso
• Het tijdelijk inzetten van specialisten
• Het meedenken over duurzame oplossingen, zoals bijvoorbeeld automatisering
• Het onderzoeken van de kredietwaardigheid van uw (toekomstige klanten)
• Het checken van een faillissementen, surséances van betalingen, schuldsaneringen